Thursday, July 23, 2009

B.O.D.O.H = BEBALSIAL

1. Entry ni aku tujukan khas kepade warge malaysia yg idop pd zaman ini kerna suke sgt buat kerja2 bodoh dan boleh dianggap bengap n bebal serta bangang mahupon tolol.

2. Aku merase pelik benar dengan sikap orang2 MALAYsia ni, ske sangat terpengaruh dengan hasutan dan carutan serta setan2 yang ade kt malaysia ni. Aku x phm, hanye kerna 2 ideatololgi yang berlainan, mereka sanggop bersumpah seranah sesame dan bermaki-makian mempertahankan ideatololgi sempit mereka walaupon pade satu pihak, ianya hanye bertujuan utk bertanye kabar dan juge utk menegur supaya dapat diperelokkan lagi ideatololgi mereka.

3. Tapi klu da namenye tolol, mne mungkin mereka2 ini dpt menerima even (mintak mahap kepade persatuan penentang PPSMI kerna menggunakan huruf inggeris) ape yg disuarakan adalah benar. Bagi mereka, ideatololgi mereka sudah sempurna dan hanya puak2 atau saing2 aje yang boleh membicarakan atau mempersoalkan salah silap ideatololgi mereka.

4. Hari ini, dpt aku lihat, bagaimana org yg dikatakan ulama besar sanggop memper'sampah'kan penolongnya sendiri walhal penolongnya tidak kurang hebat ilmu ke'ulama'kannya. Hanya kerana perkataan 'perpaduan' habes penolong disampahkan. Adakah perkataan 'perpaduan' ini umpama perkataan 'pukimak ko!' di halwa telinge org yg digelar 'guru' tersebut. Adakah beliau tidak mahukan perpaduan di kalangan org Islam atau beliau nak masuk syurga sorang2?

5. Kini, masing2 nak menegakkan batang sendiri, x mau terima pandangan org lain dengan alasan mereka adalah pakar dalam industri masing2. Orang2 yang dikatakan tinggi ilmu agamanye tidak mahu langsung mendengar pandangan orang2 yg masih kuat pegangan agamanya tapi xde ijazah dari al-azhar. Pelik sungguh, sebab ilmu agamanya tinggi tapi digunakan untuk kepentingan peribadi. Dakwah disampaikan dengan penuh rse benci dan hasutan melampau. Kalau ye pon nak tegur dan kate org tu salah, ckp la elok2 tapi tegas, bukannye merapucarutmarutbodolako. Tunjukkan la keperibadian yang setimpal dengan ajaran agama yang ko da blaja tu. Nabi tegas dalam hal ketuhanan dan memang xkan bertolak ansur tapi dalam menegur orang yg maseh beriman dengan tuhan yang esa, baginda gunakan cara kelembutan tapi tegas. Baru la org yang ditegur rse bersalah and menrima teguran dengan hati yang baek lalu menjadi semakin baik. Tapi skang, even pak imam pon tergelak2 besar kat masjid.

6. Ni la bile manusia membuatkan parti yg mewakili agama dan bukannya agama mendidikkan parti.

memang bebal sial manusia skang.

No comments: